Літературний форум
НОВИНИ

КОСТАКЕ І СВІТОВИЙ СЛОЇК

06:26 27.03.2010

КОСТАКЕ І СВІТОВИЙ СЛОЇК

«Україна – транзитна держава, це унікальний стратегічний міст між Європою та Азією. Водночас ми чітко розуміємо, що транзитна країна – це не просто місце на мапі, це серйозна  інфраструктура, безперебійно функціонуючий транспортно-дорожній комплекс з великими можливостями та потенціалом, - наголосив він. – Щоб не стояти на місці, а розвиватися, нам потрібні надійні партнери та потужні інвестори», - сказав Міністр транспорту та зв’язку України  Костянтин Єфименко

 

 

 

Перспективи співпраці зі Світовим банком, зокрема, залучення коштів для реалізації нових інвестиційних проектів обговорив Міністр транспорту та зв’язку України  Костянтин Єфименко з керівництвом  Світового банку під час зустрічі в Києві. Світовий банк представляли директор Департаменту сталого розвитку регіону Європи та Центральної Азії Пітер Томсон, координатор програм з інфраструктури Тамара Сулухія, керівник спільного проекту Укрзалізниці та Світового банку Марта Лоренс і координатор проектів з інфраструктури Дмитро Крищенко.

 «Питання співпраці в транспортній сфері є надзвичайно важливими для нас», - підкреслив директор Департаменту сталого розвитку регіону Європи та Центральної Азії Пітер Томсон. За його словами, досі співробітництво між Світовим банком та Україною базувалося на взаємовигідних, паритетних умовах. «Це дає впевненість у тому, що і в подальшому всі питання вирішуватимуться швидко, адже ми готові і будемо вкладати кошти в інфраструктурні проекти в Україні», - підкреслив Пітер Томсон.

Водночас Світовий банк запропонував Мінтрансзв’язку  урегулювати тарифи на вантажні і пасажирські перевезення з метою скасування пільг на перевезення залізницею продукції гірничо-металургійного комплексу. «Усе це впливає на економіку підприємства. Укрзалізниця не може бути самодостатньою структурою коли вона працює за межею рентабельності», - сказала керівник спільного проекту Укрзалізниці та Світового банку.

Зважаючи на наміри Світового банку до співпраці, Мінтрансзв’язку погоджується з необхідністю припинення надання преференцій тим компаніям, які є рентабельними, за рахунок Укрзалізниці. «В той же час, враховуючи економічну ситуацію в країні, інші фактори соціального характеру, ми будемо йти цим шляхом м’яко та поступово», - сказав Костянтин Єфименко.

Міністр транспорту та зв’язку України  Костянтин Єфименко підкреслив, що Україна надзвичайно зацікавлена в нарощуванні свого потенціалу, а за цим, у першу чергу, стоїть зміцнення її позицій та вдосконалення інфраструктури. «Україна – транзитна держава, це унікальний стратегічний міст між Європою та Азією. Водночас ми чітко розуміємо, що транзитна країна – це не просто місце на мапі, це серйозна  інфраструктура, безперебійно функціонуючий транспортно-дорожній комплекс з великими можливостями та потенціалом, - наголосив він. – Щоб не стояти на місці, а розвиватися, нам потрібні надійні партнери та потужні інвестори».

При цьому Костянтин Єфименко зазначив, що таким партнером він бачить Світовий банк, який є «концентрацією коштів та найкращого досвіду». «Реалізація інвестиційних проектів у багатьох країнах дала Світовому банку практику, зокрема, чужих помилок. Переконаний, що наша держава заслуговує на те, щоб нарешті стати на ноги. Тож потрібно не набивати далі гулі, а імплементувати  кращі здобутки в транспортні проекти», - сказав Міністр.

 

Довідка

Під час зустрічі сторони обговорили проекти, які вже реалізуються в України (мова йде про проект Укравтодору «Покращення автомобільних доріг та безпеки руху» на суму 400 млн. дол.), а також ті, що знаходяться на стадії підготовки та ініціювання. 

Нині у стадії підготовки перебуває проект Укрзалізниці вартістю 500 млн.дол., який передбачає підвищення пропускної спроможності залізничного напрямку Знам’янка-Долинська-Миколаїв-Херсон-Джанкой. За кошти, отримані від Світового банку, планується побудувати другу колію, електрифікувати дільниці та модернізувати автоматику, телемеханіку та зв'язок. Ще одним проектом, що може бути невдовзі реалізований у нашій державі, є проект Укравтодору «Київ-Харків-Довжанський» (від м. Лубни до м.Полтава).